onsdag, mars 18, 2009

Arbetsansökningar

Plöjer ansökningar som kommit in via epost.
Önskelista från mig:
-Att den ansökande helst är vegetarian eller vegan och poängterar det samt varför.
-Att jag slipper öppna en massa bifogade filer i alla möjliga konstiga format.
-Det räcker oftast med en kort presentation, varför man vill jobba här på Hermans, vad man kan bidra med, beskriva ens starka sidor, varför ska vi välja just dig, har med en nytagen bild, gärna någon referens man kan ringa, ett telefonnummer man kan nå dig på, ålder och hemort.

Jag går igenom i princip alla ansökningar och det är enormt tidskrävande. Läskigt att inse vilken arbetslöshet det finns när man ser hur många ansökande det finns. Det finns ett skriande behov att utbilda skolkökspersonal, personalmatspersonal, restauratörer, sjukhus, ålderdomshem, dagis, privatpersoner m.m m.m i vegetarisk matlära. Att äta sunt är snabbaste vägen mot bättre hälsa och miljö. Vi måste få bukt på välfärdssjukdomarna och vakna upp.


Kul att Ica bestämde sig att göra ett helt nummer om vegetarisk mat i sitt senaste nummer av tidningen Buffé. God läsning gott folk!

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag har faktiskt jobbat på Hermans en gång i tiden, så det var roligt att hitta denna blogg. Om jag behöver jobb någon gång kommer en fenomenal ansökan "som ett brev på posten" ;)

Ps. Lycka till med rekyteringen! //Sanna